Turtle Beach Montego II plus

Turtle Beach Montego II plus

Po doskonałej  stworzonej wcześniej przez firmę Turtle Beach linii  kart opartych na układach crystala (Turtle Beach Malibu 64 , Turtle Beach Santa Cruz ) przyszła pora na karty na układach vortexa.

W momencie w którym się pojawiły  układy  vortexa to była prawdziwa rewolucja zwłaszcza, że producent układów nie tworzył sam kart dźwiękowych więc różni wytwórcy mogli budować na  bazie tych czipów  własne konstrukcje.

Karty dźwiekowe na układach vortexa tworzyły prawie wszystkie firmy produkujące takie urządzenia żeby wymienić tu tylko Turtle Beach, Terrateca, Ess , Diamond , Videologic i wielu wielu innych.

Na bazie tego układu firma Turtle Beach stworzyła całą linię kart dźwiękowych takich jak:

Montego A3DXstream

Montego II

Montego II plus

Montego II Home Studio

Montego II Quadzilla

Specyfikacja ze strony producenta :

* Bus interface: PCI Bus master with 96 channel DMA interface insures

low system overhead for audio data transfers.

* Compatibility: Windows 95 / 98 / NT 4.0, Plug’n’Play-compatible.

* Audio converters:

– 18-bit ADC and DAC.

– Hardware-based sample rate converters for high-quality digital mixing.

* Signal-to-Noise: > 97 dB (A-weighted).

* THD: > 90 dB (0.0032%) (A-weighted).

* Stereo crosstalk: 1 KHz (-83 dB) 100 Hz (-97 dB)

* Frequency Response: 10 Hz – 20.5 KHz (+/-1 dB).

* Sampling Rates: up to 48 KHz.

* Games compatibility: compatible with all standard Windows games and most

DOS games (in Real Mode DOS). DOS game compatibility not available in NT.

* Digital audio processor

– Hardware full-duplex for simultaneous record/playback at full

bandwidth with independent record/playback rate.

– Auto-muting after periods of digital silence.

– 16 hardware digital mixers for processing PCI audio streams.

* Sample rate converters: hardware-based sample rate converters for

processing digital audio streams of different sample rates without

imposing any CPU processing load.

* Aureal 3D 2.0 interactive sound: hardware-based A3D positional audio

wave-tracing engine with wall reflections and occlusions (64 sources).

* Audio inputs/outputs:

– mono microphone input

– stereo line input

– stereo line output

– stereo aux input on internal header

– CD input on internal header

– modem audio in/out on internal header

* Wavetable synthesizer

– 64-voice hardware + 256-voice hardware-accelerated software

advanced wavetable synthesis

– 5 MB instrument samples stored in PC system RAM using DynamicVoice

Exchange(TM) caching, to minimize RAM requirements to only the

instruments being used.

– Reverberation and chorus on MIDI wavetable instruments.

– DLS-compatible for user-configurable instruments.

* MIDI interface: hardware-based MPU-401 MIDI UART-compatible interface

through joystick connector.

* Joystick interface: as well as providing standard analog/digital

joystick support, the digital joystick further accelerates game play

by performing remote polling of the joystick position without CPU

intervention.

* S/PDIF: Allows In/Out with RCA and optical connectors for recording

and playback of pure digital audio (requires an available space for

the bracket).

Jak widać na zdjęciu zestaw składał się z dwóch kart połączonych kabelkiem.

Pierwsza to karta bazowa oparta na układzie Vortexa 2 AU8830 , druga to tak naprawdę dodatkowy śledź, (digital I/O card optical and coaxial RCA S/PDIF digital connections.) który nie wpina się w złącze pci na płycie głównej , a jedynie mocuje do tyłu obudowy komputera, posiadający wyprowadzenie cyfrowych i optycznych wejść i wyjść dźwięku.

Karta posiada 26 pinowy  konektor wavetable pozwalający na dołączenie do zestawu dodatkowej karty córki rozszerzający możliwości karty na polu syntezy  midi.

W tamtych czasach kartami  córkami  dołączanymi  do Montego II plus   mogły być to na przykład wytwarzane przez Turtle Beach (niezwykle trudne obecnie  do zdobycia ) karty Homac , Rio oraz Cancun Fx

Homac

Rio

Odnośnie karty córki Rio doczytałem w co aż trudno uwierzyć że żeby załadować do niej 4 mb próbek dźwiękowych potrzebne było aż 45 minut  – karta używała dosyć specyficznej pamięci ram  !!! oczywiście ładowanie banków brzmień do innych karty Turtle Beach takich jak Pinnacle , Tropez czy Maui tyle nie trwa  zabiera jedynie  kilkanaście sekund.

Cancun Fx

Karta przeznaczona dla „zwykłego użytkownika” ale z aspiracjami do nagrywania dźwięku stąd mnogość wyjść i wejść na dodatkowym śledziu karty.

Karta można powiedzieć wysoce uniwersalna , sprawdzała się doskonałe w grach , do jakości audio naprawdę trudno mieć jakieś zastrzeżenia , konektor wavetable pozwalał zwiększyć możliwości na polu midi , wspierała standard A3D w grach , była niezłą tanią bazą domowego studia do nagrywania dźwięku, powalała na słuchanie dźwięku w trybie 4.0 i wszystko to za bardzo przystępną na owe czasy cenę.

Doskonała kolekcja kart Turtle Beach w linku poniżej :

Sound card museum

This slideshow requires JavaScript.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s